poniedziałek, 28 września 2015

Soczewica po bretońsku

Lubicie modyfikowane tradycyjne dania?
Ja bardzo:)


Przedstawiam wam alternatywę dania Fasolka po Bretońsku, zamiast Fasoli- Soczewica.
Dla mnie soczewica jest o wiele smaczniejsza, lżejsza, nawet polecana w diecie lekkostrawnej, nie wymaga długiego moczenia. Nie nudzi mi się ze względu na jej różnorodność odmian : zielona, pomarańczowa, brązowa, szara, żółta, czarna, chociaż ja najbardziej lubię czerwoną, świetnie smakuje na ciepło jak i na zimno. Jest świetnym zamiennikiem mięsa dla wegetarian- 58% kaloryczności soczewicy pochodzi z białka.
Jeśli ktoś mówi, że jej nie lubi, to znaczy, że jej nie jadł, albo jadł źle przygotowaną;)
Wypróbujcie koniecznie!
Przepis możecie sobie dowolnie modyfikować:)
Jeśli będziecie zainteresowani polecę wam przepis na przepyszny pasztet z soczewicy. PALCE LIZAĆ! 


Składniki na jedną porcję:
  • 50 g ugotowanej lub konserwowej soczewicy ( ja dałam nie gotowaną, ani nie konserwową, nieco dłużej dusiłaam ja na patelni, aż była odpowiednio na mój gust miękka)- 162,5 kcal
  • 25 g pokrojonej w kostkę kiełbasy wiejskiej- 96 kcal
  • 5 ml (2 łyżeczki) oleju rzepakowego- 44 kcal
  • 15 g pokrojonego w kostkę chudego boczku- 60 kcal
  • 25 g pokrojonej w kostkę cebuli- 8 kcal
  • 1 pokrojony w plastry ząbki czosnku
  • 50 g pomidorów z puszki pokrojonych w kostkę- 10 kcal
  • 25 ml Rosołu z kury- 12 kcal z kostki- 1 kcal
  • 1 łyżka gęstego jogurtu naturalnego- 15 kcal
  • 1/4 pęczka natki pietruszki
  • 2 ziana Ziela angielskiego całego
  • Liść laurowy
  • szczypta Papryki słodkiej mielonej 
  • szczypta kminu rzymskiego
  • odrobina Cząbru
  • Do smaku: Pieprz czarny grubo mielony, Sól ziołowa 

Przygotowanie:
  1. Boczek, cebulę i czosnek podsmażyć na oleju, dodać kiełbasę, soczewicę, rosół, pomidory i przygotowane przyprawy. 
  2. Całość gotować ok. 30 minut, cały czas mieszając. 
  3. Potrawę doprawić do smaku. 
  4. Podawać z gęstym jogurtem i posiekaną natką.   

Kaloryczność porcji: 396,5 kcal

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Translate