środa, 2 września 2015

Biszkoptowe ciasto z owocami

To właśnie jedno z tych rodzinnych ciast, którymi mogę uraczyć córcię i męża, które smakuje obojgu. 
Mąk ciastowy-potwór;) uwielbia kiedy w cieście jest dużo dżemu, masy itd. jest dość wybredny jeżeli chodzi o ciasta- SMAKOSZ:) co jeszcze bardziej mnie cieszy, kiedy mu smakuje;)
Na szczęscie udało mi się pogodzić nasze widzi mi się i upiec ciasto idealne dla całej trójki, chociaż bez dżemu jednak mąż szczęśliwy:)


 Składniki:
  •  4 jajka
  • 1 szklanka cukru
  • 1 szklanka mąki
  • kilka kropel aromatu waniliowegolub cukru wanilliowego
  • 3-4 jabłka lub gruszki (ja dałam 2 jabłka i 2 gruszki)
  • 2 garście migdałów, pociętych w słupki lub płatków migdałowych
    • masło do wysmarowania tortownicy
    • cukier puder do ozdoby:)
 Przygotowanie:
  1. Jajka wbijamy do misy miksera (bez oddzielania żółtek od białek) i ubijamy na wysokich obrotach miksera przez około 5-8 minut, aż będą puszyste i podwoją swoją objętość. Dodajemy aromat lub cukeir waniliowy i wsypujemy powoli cukier kryształ, nadal ubijając. Na końcu dodajemy mąkę, stopniowo dosypując do ciasta w trakcie ubijania
  2.  Tortownicę smarujemy masłem, posypujemy delikatnie bułką tartą lub kaszką manną. (lub wykładamy papierem do pieczenia) 
  3. Jabłka/gruszki obieramy ze skórki i kroimy na ćwiartki, pozbywając się gniazd nasiennych.
  4. Wlewamy ciasto do tortownicy, na wierzchu układamy owoce. Na końcu posypujemy z wierzchu migdałami. Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 180C stopni przez około 40 minut (do tzw. suchego patyczka).
  5. Przed podaniem można posypać cukrem pudrem.


Kaloryczność: średnia 180 g porcji - 262 kcal 100 g- 144 kcal

Przepis podpatrzony na #wiszniowka.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Translate