piątek, 15 maja 2015

Wspomnienie czasów studenckich- czyli tortilla z kurczakiem, pesto, mozarellą i warzywami.

Dlaczego wspomnienie czasów studenckich?:) Może dlatego, że po raz pierwszy zrobiłam ją na studiach i stała się moim ulubionym daniem, które serwowałam, rodzicom i rodzinie kiedy tylko odwiedzali mnie w Białymstoku:).
Uwielbiają ją wszyscy;)!
Może i wam posmakuje;)
Składniki na jedną porcję:
  • Placek tortilli (PRZEPIS ZNAJDZIECIE TU) możecie też kupić gotowe np. z biedronki 
  • Pesto 2 łyżeczki 10 g( mi najlepiej smakuje czerwone (PRZEPIS TU), ale możecie użyć zielonego lub kupić dla mnie niezastąpione jest z firmy Provitus, zazwyczaj można je znaleźć w  Społemach w Biąłymstoku, w Stokrotce, Piotrze i Pawle np.tym razem nie mogłam go dostać, nie zrobiłam też swojego więc użyłam tego z firmy Sotille Gusto, które można dostać w Biedronce, jednak jest mniej esencjonalne.)
  • kurczak 125 g 
  • dowolna przyprawa do kurczaka (ja używam Kamis Przyprawa do Kurczaka złocista)
  • Pieczarki 125 g
  • Kukurydza  z puszki  100 g(nie polecam ani Dawtona, ani Gardini, no chyba, ze ktoś lubi  mocno mączny posmak)
  • Pomidor 100 g
  • Ogórek sztuka (50 g) (tym razem użyłam konserwowego
  • mozarella 1/4 kulki
  • olej (nie konieczny) do podsmażenia pieczarek, ale możemy je również dusić w wodzie
  • sól, pieprz do smaku
  • opcjonalnie jeżeli nie robimy sami pesto według przepisu wyżej odrobina sosu chilli  ja użyłam pikantnego z firmy  Vifon
Rada:
żeby mieć mniej zmywania przygotuj sobie wok lub bardzo głęboką patelnię;)





Przygotowanie:
  1. Jeżeli nie mamy gotowych tortilli i pesta zaczynamy od ich przygotpwania według powyższych przepisów.
  2. Kurczaka kroimy w kostkę, przyprawiamy, odstawiamy do lodówki. 
  3. W tym czasie kroimy pieczarki i warzywa. 
  4. Mięso wyciągamy smażymy na rozgrzanej patelni najlepiej bez tłuszczu, aż  zmieni kolor (w zależności od użytych przypraw złocisty, biały), pieczarki możemy dorzucić do mięsa jeżeli mamy wok, lub bardzo głęboką patelnię lub smażyć oddzielnie. 
  5. Kiedy pieczarki już się uduszą  dorzucamy do nich warzywa i kukurydzę, zmniejszamy ogień do maksimum. (jeżeli nie robiłeś pesto sam dodaj odrobinę sosu chilli)
  6. Rozgrzewamy patelnię na tortillę. Smażymy je z jednej i przewracamy na drugą stronę smarujemy cały palcek pesto, układamy farsz i mozarellę na jedną połówkę, przykrywamy drugą połówką, czekamy aż mozarella się rozpuści, lub przewracamy złożoną tortillę na drugą stronę szybciej się rozpuści i przerzucamy na talerz i smacznego;)

Możemy użyć dowolnych kombinacji warzyw, przypraw i sosów, w takiej wersji z kupną tortillą i pesto, łyżką (15 g) oleju kaloryczność wynosi ok.700 kcal bez oleju ok 565 kcal

w wersji bardziej domowej 625 kcal bez oleju ok 490 kcal 

Przyznam, że z takich propocji jak wyżej proporja wychodzi na prawdę na wypasie;)
Zmniejszając ilość kurczaka i pieczarek do 100 g oraz kukurydzy do 50 g tniemy kaloryczność o 80 kcal. czyli posiłek ma kaloryczność:  
  • 620 kcal- wersja bez oleju 485 kcal
  • W domowym odpowiedniku 545 kcal- wersja bez oleju 410 kcal



 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Translate