środa, 7 października 2015

Domowa pyszna pizza

 Wiele razy zabierałam się za robienie pizzy domowej, wymyślałam , dodawałam, łączyłam, różne rodzaje mąk, cudowałam ze składnikami, sosami. I zawsze "to nie to"
Wczoraj pomyślałam, że miło będzie jak upiekę domową pizzę dla męża, weekend spędził na  studiach- jedzenie- lepiej nie mówić;P.  Jak żona nie zadba to kto:)?
Ostatnia próba okazała się najlepsza;) Pizza wyszła przepyszna z idealnym ciastem:)
Tknięta natchnieniem drożdżowego ciasta i tematami drożdżówek na stołówce czy w sklepikach upiekłam domowego drożdzówkowego łamańca z twarogiem, a co:)! 
Hania, Tata, mama i dziadkowie usatysfakcjonowani, brzuszki się cieszą więc ja tym bardziej:)
Ponieważ wyszło pysznie, dzielę się przepisami:)

Pizza dla jednej osoby:
 
Składniki na ciasto:
  • 37,5 g mąki - 128  kcal
  • 37,5g  drożdży - 34,5 kcal
  • szczypta cukru  
  • szczypta soli 
  • 2 łyżeczki ciepłego mleka (10 g)- 12 kcal
  • 1 łyżeczka oliwy (5 g)- 41 kcal
  • 50 ml ciepłej wody 
Składniki na sos pomidorowy do pizzy:
  • 100 g pomidorów krojonych - 20 kcal
  •  10 g małej cebuli- 3 kcal
  • 25 g czerwonej papryki - 7 kcal
  • 5 g masła- 36 kcal
  • sól, piepr, mielona słodka papryka 
pozostałe składniki:
  • garść oliwek  (10 g)- 13 kcal
  • plaster szynki np. Sareno- 33 kcal
  • ser mozzarella30 g- 77 kcal
Przygotowanie:
  1. Do kubeczka układamy pokruszone drożdże,posypujemy cukrem,dodajemy, ciepłego mleka i ucieramy na gładką masę. 
  2. Odstawiamy w ciepłe miejsce i czekamy aż "urośnie". 
  3. Do miski przesiewamy mąkę, dodajemy sól, oliwę, drożdże, wodę (z ilością wody ostrożnie, ciasto ma być sprężyste, jak plastelina) i zagniatamy ciasto. 
  4. Uformowane w kuleczkę ciasto przykrywamy lnianą ściereczką i czekamy 30 minut aż wyrośnie. 
  5. Ciasta w czasie rośnięcia nie ruszamy, nie zaglądamy co się pod ściereczką dzieje, nie otwieramy okna (ciasto nie lubi przeciągów). 
  6. Posypujemy blat mąką i rozwałkowujemy ciasto.  
  7. SOS: Na maśle szklimy pokrojoną w kostkę cebulę.  Dodajemy pomidory i pokrojoną w kostkę paprykę. Dusimy bez przykrycia aż woda z pomidorów całkowicie odparuje - sos ma być naturalnie gęsty. Niczym go nie zagęszczamy. 
  8.  Doprawiamy do smaku solą, pieprzem i słodką papryką. 
  9. Układamy składniki na cieście. 
  10. Piekarnik nagrzewamy do 250 st. Jak piekarnik się nagrzeje, zmniejszamy temperaturę do 200 st. Pieczemy ok 10 minut.)
Kaloryczność powyższej porcji-3 kawałków: 404, 5 kcal 

PRZEPIS NA DROŻDŻOWEGO ODERWAŃCA TU 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Translate