czwartek, 23 lipca 2015

Meksykańska zupa z kurczakiem part 2

Druga, ostrzejsza wersja zupy meksykańskiej.
Jak podaje aplikacja runner's idealna na 30 minut po biegu:).
Ostry smak papryczek chilli to zasługa kapsaicyny- antyoksydantu,który poprawia trawienie,przyśpiesza odchudzanie i zmniejsza ryzyko chorób serca. 

W porównaniu z poprzednią wersją ta jest wersją light;) podaje wam oryginalny przepis i przepis po mojej modyfikacji- przecież nie byłabym sobą gdybym zrobiła 100 % z przepisu:D

Do dzieła;)!
Składniki:
  • 3 szklanki bulionu drobiowego (600 ml)
  • 1,5 sztuki kukurydzianych placków tortilli (90 g)
  • puszka krojonych pomidorów (400 g)
  • łyżeczka (5 g) sosu tabasco
  • 1/2 papryczki chilli (według oryginalnego przepisu, ja nie dodawałam) (10 g)
  • 2/3 szklanki sosu salsa (w oryginale- u mnie sos boloński? tak boloński:) (150 ml)
  • pół szklanki kukurydzy z puszki /może też być mrożona (85 g)
  • pierś z kurczaka ok. 500 g
  • do smaku odrobina soli
  • 1/3 awokado (45 g)
  • świeżo posiekana kolendra (nie dodałam, bo nigdzie nie dostałam, a w moim ogródku już pustki)

 Przygotowanie:
  1. Piekarnik rozgrzewamy do 190 stopni 
  2. Blaszkę wykładamy papierem do pieczenia i rozkładamy na niej tortillę lub razowy chleb pokrojone w centymetrowe paski.
  3. pieczemy od 5-9 minut,do momentu aż będą lekko złociste i chrupiące.
  4. W rondlu zagotowujemy bulion i wkładamy do niej pierś z kurczaka. Gotujemy około5 minut  i wyciągamy.
  5. Dodajemy pomidory, salsę lub boloński, kukurydzę,tabasco i ponownie doprowadzamy do wrzenia.
  6. Redukujemy temperaturę i gotujemy na wolnym ogniu około 8 minut.
  7. Ugotowaną pierś dzielimy na strzępy i dodajemy do zupy, żeby białko ścięło się do końca.
  8. Doprawiamy i podajemy udekorowane plastrami awokado. 
Można podawać na ciepło i zimno.

Kaloryczność: porcja 250ml -284 kcal

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Translate