sobota, 18 lipca 2015

Sernik babuni.

Prawie wszyscy go uwielbiamy, sernik na ciepło na zimno. TAK!:)
Nie byłabym  sobą gdybym zaproponowała wam klasyczny sernik z jednego przepisu...eee... standard:). 
Pozwoliłam sobie pogrzebać troch w zeszycie kucharskim mojej mamy i zmiksowałam sobie dwa przepisy.Efekt? Zadowolone wszystkie pokolenia;)).

DO DZIEŁA:)

Składniki:
Ser:
  • 1 kg sera twarogowego chudego
  • kostka masła (200 g)
  • 1,5 szklanki cukru pudru (ja dałam kryształ-skutek mixowania przepisów wprowadził mnie w błąd;) )  (180 g cukru pudru 300g kryształu ...wy dokładnie czytajcie przepisy!:))
  • 4 łyżeczki cukru waniliowego (20 g)
  • 8jaj (400g)
  • 3 łyżki (45 g) mąki ziemniaczanej
  • 1 łyżeczka (5 g) proszku do pieczenia
  • 100 g rodzynek
  • odrobina aromatu waniliowego
Ciasto:
  • 3 szklanki mąki pszennej (390 g)
  •  jedna margaryna(250 g)
  • 1/2 szklanki cukru pudru (90 g)
  • 5 żółtek (100 g)
  • 1łyżka kwaśnej śmietany (20 g)
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia (10 g)
  • 1/2olejku rumowego lub arakowego
 Przygotowanie:
  1. Składniki na ciasto zagniatamy.
  2. Ciasto dzielimy na 2 porcje jedną wykładamy na blachę,pokrytą papierem  do pieczenia,drugą mrozimy.
  3. Zabieramy się za masę serową.
  4. Twaróg ucieramy z utartym masłem (nie nie miele twarogu, oszczędzam czas:))
  5. Żółtka ucieramy z ze szklanką cukru i cukrem waniliowym.
  6. Do masy twarogowej dodajemy utarte żółtka i 3 łyżki mąki ziemniaczanej.
  7. Białka ubić na sztywno i pod koniec dodać resztę cukru. Dodać rodzynki obtoczone w mące (wokoło ciasto nie będzie surowe)i delikatnie mieszamy pianę i łączymy z masą twarogową.
  8. Wykładamy na blachę pokrytą ciastem
  9. Tarkujemy na wierzch ciasto i wstawiamy do piekarnika 170 stopni 90 minut, po tym czasie sprawdzamy i nie wyciągamy od razu. SMACZNEGO:) 

Kaloryczność porcji 100 g:  około 480 kcal

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Translate