środa, 22 lipca 2015

Meksykańska zupa z kukurydzy

Teraz przedstawiam wam jedna z dwóch moich ulubionych zup meksykańskich (na kolejną przepis już w następnym wpisie;))
. Meksykańska zupa krem z kukurydzy. Chyba ulubiona zupa mojego męża;). Nie przepada za zupami, ale tej prosi o dolewkę;)
Idealna zupa, która idealna będzie również jako danie główne;)/
Drogie Panie a co na to wasi mężczyźni:)?
Składniki:
  • 2 puszki kukurydzy łącznie 500 g
  • średnia cebula (100 g)
  • 2 średnie ziemniaki (180 g)
  • pierś z kurczaka ok. 500 g
  • łyżka (20 g) miodu pszczelego ja użyłam malinowego,
  • 5 łyżek (100 ml) śmietany u mnie 18 % według oryginalnego przepisu 30 %
  • 50 g masła
  • przyprawy: sól, czosnek, kurkuma, kolendra, papryka słodka, cukier, imbir, cebula,mięta,chili, natka pietruszki.- lub gotowa mieszanka Kamis Meksykańska zupa z kukurydzy.
  • chleb pełnoziarnisty tostowy 

Przygotowanie:
  1.  W garnku lub na patelni rozpuszczamy masło i podsmażamy na nim pokrojoną w kostkę cebulę.
  2. Dodajemy 2 puszki kukurydzy (dla mnie najlepsza jest Bonduelle) odsączonej i podsmażamy ją ok 3 minuty.
  3. Do garnka dolewamy 0,5 l wody, wrzucamy pokrojone w kostkę ziemniaki i pierś kurczaka, według oryginalnego przepisu całą, ja wolę wrzucać 4 cząstki. Dodajemy kukurydzę, jeżeli smażyliśmy ją oddzielnie.
  4. Wszystko razem gotujemy pod przykryciem do momentu aż ziemniaki będą miękkie,a mięso kurczaka ścięte. 
  5. Kawałki kurczaka wyjmujemy na talerz, a resztę miksujemy na gładką masę.
  6. Dodajemy kolejne 0,5 l wody, miód i śmietanę. Dokładnie mieszamy i zagotowujemy.
  7. Podajemy z kawałkami kurczaka i grzankami z chleba pełnoziarnistego tostowego. 

GOTOWE:)! 



Kaloryczność: talerz (300 ml) 365 kcal. Ze śmietaną 30 % 470 kcal.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Translate