poniedziałek, 10 sierpnia 2015

Jabłecznik z cynaone na kruchy cieście

Obiecany przepis na jabłecznik

 
 Składniki:
 Ciasto :
  • mąka typ 650 - 3 szklanki
  • proszek do pieczenia (10 g) 2 łyżeczki
  • jajo 1 sztuka (50 g)
  • żółtka 4 sztuki (80 g)
  • śmietana 18% 5 łyżek (100 ml)
  • margaryna 250 gram
  • cukier 150 gram (ja nie dodawałam)
Dodatkowo:
  • jabłka kwaskowe 1,5 kg
  • cukier 150 gram
  • cynamon 1 łyżeczka

 
Przygotowanie:
  1. Do misy wsypałam przesianą mąkę. Dodałam proszek do pieczenia . 
  2. Wbiłam jajo i cztery żółtka. 
  3. Dodałam margarynę posiekaną w kostkę i śmietanę. 
  4. Włączyłam mikser i na najmniejszych obrotach przez 10 minut miksowałam. 
  5. Blaszkę prostokątną wysmarowałam margaryną. 
  6. Wyjęłam ciasto z misy i podzieliłam na 3 części. Dwie części poszły do blaszki . 
  7. Jabłka obrałam wycięłam środki i starłam w malakserze. 
  8. Prażyłam w garnku z cukrem i cynamonem przez 30 minut. 
  9. Wyłożyłam ostudzone jabłka na ciasto. 
  10. Pozostałe ciasto rozwałkowałam i pokroiłam w paski które położyłam na skos na jabłkach. 
  11. Ciasto wstawiłam do pieca. Piekłam 50 minut w 170 stopniach . Po ostudzeniu posypałam cukrem pudrem.    

Kaloryczność: porcja 110 g  z cukrem pudrem ok 250 kcal .

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Translate