niedziela, 2 lutego 2014

Wydatki w ciąży

Za pewne wiele z was nie ma pojęcia ile będą kosztowały tabletki, ile badania, ile sama wyprawka, ile ile ile???!!!
Przerażające;)!
Kobieta, która planuje swoją ciążę, zazwyczaj udaję się do lekarza i on mniej więcej nakreśla jej jakie badania należy wykonać, jakie suplementy przyjmować i albo nakreśli nam cenę, albo samę możemy się zorientować ile co kosztuje.

Postanowiłam to Wam trochę ulatwić i zamieszczać w tym poście, który będzie edytowany, ile u mnie wynoisły Ciążowe Koszta, sama wiem, ze jeżeli mam coś umieszczone w jednym miejscu jest latwiej;)

Zacznijmy od badań:
Badanie na obecność przeciwciał IgG i IgM- czyli na obecność toksoplazmozy. I nie chodzi tu o to, czy ktoś teraz ma styczność z kotem, czy innnym źródłem zakażenia, jest to badanie, które potrafi wykryć te przeciwciała :od małego" koszt przecietny obu oznaczeń łacznie ok. 50 zł

Suplementy:
Mój dietetyk polecił mi Ladee Vit, który otrzymał Laur Konsumenta jako Odkrycie 2012 r. Ogólnie skład bardzo dobry, gorzej z rybim posmakiem (przez kwasy omega) i wielkością tabletek, ja na początku miałam problem z ich przyswajaniem. Ceny baardzo różne w zależności od apteki wahają się od ok 30 nawet do 45 złotych. Najwyższe ceny osiągają w dużych miastach, najtansze udało mi się dostać w aptece Dyżurnej. 

A jakie wy suplementy przyjmujecie? i jakie badania macie już za sobą? 

Skrót rzeczy, które muszą/powinny być nowe i ich ceny- to co przyszło mi do głowy, o czym zapomniałam?
Piszcie a uzupełnię post;)
Nowe: buciki oj tu ceny różne wiec ciężko mi napisać, w granicach 50/100 zł +/-
(dlaczego muszą być nowe? ponieważ każda stópka jest inna i buty "po kimś" mogą być już zdeformowane przez chodzenie i deformować nóżkę malca)
Łóżeczko- 100-500 zł. (250 zł średnio)
Nowe: materac, pościel, ochraniacz na szczebelki i przybornik.200-300 zł.(średnio 250 zł) 
(dlaczego nowe? materac odkształca się, wiec zasada podobna jak przy bucikach, pościel- roztocza itp. ochraniacz niekoniecznie musi być nowy)

Przewijak- 40 zł
Wanienka lub wiaderko- 15 zł


Nowe: fotelik-300 zł
(dlaczego nowy? ponieważ używany może być uszkodzony i zagrażać a nie chronić życie malca)

 poduszka do karmienia- 20 zł

Nowa: szczoteczka do mycia butelek- 5 
(dlaczego nowa? ze względów higienicznych)
wkładki laktacyjne- 15 zł

aspirator (najlepiej taki podłączany do odkurzacza)- 50 zł

termometr (podobno najlepiej szklany)- 15 zł

Pieluchy- 1000-2000 rocznie (średnio 1500zł)
pieluchy tetrowe ok 60 zł

proszek dla dzieci 30 zł
Mydełko- 24 zł 
Oliwka- 240 zł 

Kubek niekapek- 10- 30 zł (śrendio 15 zł)
Łyżeczki- 5 zł
Miska i talerzyk- 5 zl

Wózek- 400 zł maxymalnie ile ja bym chciała dać;) ale ceny  są nawet w tysiącach:)
Chusta kółkowa- 180 zł

Roczny przybliżony koszt:- 3400 zł
ok 300 zł miesięcznie wliczając inne drobiazgi ok. 500 zł

Nie uwzględniłam tu cen ubranek, a to dlatego, że wszystko dostaję w prezentach:)

Pozdrawiam:)!
A.K.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Translate